بهبود خدمات مشتریان بوسیله اپلیکیشن
با تکنولوژی موبایلی که امروزه در دسترس است، مشتریان میتوانند سریعتر از هر زمان دیگری، و با استفاده از اپلیکیشن موبایل و وبسایتهای موبایلی، به اطلاعات مورد نظر خود دسترسی یابند و خدمات مورد نظرشان را دریافت کنند.
خدمات مشتریان مهم ترین عامل اصلی شکست و پیروزی شرکتها و کسبوکارهاست.
اگر امکانات مناسب برای ارائه خدمات مشتریان را در اختیار ندارید و نمیتوانید ارتباط مطلوبی با آنها برقرارکنید، باید انتظار ورشکستگی را داشته باشید.
“به مشتریان اجازه دهید خودشان خدمات موردنیازشان را دریافت کنند”این به چه معنی است؟ این بدین معنا نیست که مشتریانتان را نادیده بگیرید.
بلکه به این معناست که شما شرایطی را فراهم کنید که مشتریانتان بتوانند به راحتی آن چیزی که میخواهند را بیابند و از آن استفاده کنند.
و در عین حال، اگر سوال یا مشکلی داشتند یا اطلاعاتی خواستند بتوانند به راحتی با شما ارتباط برقرار کنند.
این کار را به سادگی میتوان از طریق اپلیکیشن موبایل انجام داد.
اطلاعات کاربردی و راهکارهایتان را از طریق اپلیکیشن موبایل و در یک قالب ساده و خوانا ارائه دهید.
با این کار میتوانید مشتریانتان را همواره بهروز نگه دارید، اطلاعات مورد نیازشان را از طریق گوشی موبایل در اختیارشان بگذارید، و خدمات مشتریان مطلوبی و مفیدی را به آنان ارائه دهید.
این قابل قبول است که مشتریان امروزه در این عصر ارتباطات انتظار دارند که در طول ساعات شبانهروز به درخواستهایشان رسیدگی شود.
انتظارات آنها بالاست و باید تمام تلاش خود رابکنید تا بتوانید به این انتظارات پاسخ دهید.
البته بسیاری از کسبوکارهای کوچک نمیتوانند یک مرکز تماس پیشرفته راهاندازی نمایند و کارمند استخدام کنند تا پاسخگویی شبانهروزی داشته باشند.اما میتوانند با استفاده از روشهای دیگر خدماتی شبیه به این را ارائه دهند.
اگر کسبوکار شما اپلیکیشن موبایل داشته باشد، بسیاری از مشتریان ابتدا به اپلیکیشن مراجعه خواهند کرد تا پاسخ سوالاتشان را آنجا پیدا کنند.
این باعث خواهد شد که کمتر به شما زنگ بزنند، و بدین ترتیب تعداد تماسها با بخش خدمات مشتریان کاهش خواهد یافت.
داشتن بخش خدمات مشتریان که به موقع پاسخگو باشد و به خوبی کارش را انجام دهد به برندسازی شما و کسب رضایت و اعتماد مشتری کمک زیادی خواهد کرد.
شرکتهای موفق، ارتباطات روزمره با مشتریان را به یک تجربهی فوقالعاده و رضایتبخش برای مشتری تبدیل میکنند و اعتماد او را به شرکت خود افزایش میدهند.
شما میتوانید از طریق اپلیکیشن موبایل نیز این ارتباط فوقالعاده را با مشتری ایجاد کنید و به گونهای به خواستههای او پاسخ دهید که از خدماتتان لذت ببرد و بیش از پیش به شما اعتماد کند.
و به یاد داشته باشید، بهترین تبلیغ این است که مشتری را راضی نگه دارید.
این موضوع بسیار مهمی است، به خصوص اگر کسبوکار شما به تازگی وارد بازار شده.
مدیران شرکتها و صاحبان کسبوکارها باید همیشه در جریان آنچه در شرکت صورت میگیرد باشند.
باید مشکلات احتمالی را ببینند، بدانند که کدام بخشها به درستی کار میکنند و کدامیک اشکال دارند، و چیزهایی که مشتری را راضی یا ناراضی میکند را بشناسند.
بنابراین، باید همواره بازخورد گرفت و اصلاحات مورد نیاز را انجام داد. پس، نحوه انجام کار را به دقت زیر نظر بگیرید.
این موضوع مهمی است و در صورت بروز مشکل، به بخش خدمات مشتریان شما برای پاسخگویی بهتر کمک میکند.
بخش خدمات مشتریان برای هر کسب و کاری اهمیت فوقالعاده وبسزایی دارد. به خصوص اگر آن کسبوکار به تازگی شروع به فعالیت کرده باشد.
با توجه به اینکه اپلیکیشنهای موبایل این روزها همانند یک مرکز تماس 24 ساعته عمل میکنند، میتوانند به خوبی به سوالات و نیازهای مشتریان پاسخ دهند و بر مخاطب تاثیر بسیار مثبتی بگذارند.
امیدوارم این مقاله” 4 روش برای بهبود خدمات و امکانات مشتریان بوسیله اپلیکیشن” به شما کمک کرده باشد.موفق باشید
بدون دیدگاه