نام بازی ، نرم افزار و ... را وارد کنید

برترین ها

برترین های این ماه

خانه » وبلاگ » قوانین مهم ساخت اپلیکیشن اندروید و iOS

ساخت اپلیکیشن اندروید و iOS

قوانین مهم ساخت اپلیکیشن اندروید و iOS

 

معمولا هنگام ساخت اپ اندروید و iOS به حدی درگیر مباحث فنی و پیچیدگی های آن میشویم که هدف اصلی را فراموش میکنیم.
البته چنانچه اقدامات مورد نیاز پیش از ساخت اپ را به درستی انجام دهید کمتر از مسیر اصلی منحرف میشوید.
از این رو، در این مقاله، 10 قانونی که باید در فرآیند ساخت اپلیکیشن به خاطر داشته باشید را برای شما شرح میدهیم.

 

 

1. تمرکز بیش از اندازه بر روی محتوا:

زمانی که شما محتوای مفید و کارآمدی نداشته باشید، مشتریان از اپلیکیشن شما استفاده نمیکنند و آن را به دیگران نیز پیشنهاد نخواهند داد.
بنابراین، محتوا و امکاناتی که به مشتری میدهید بسیار مهم است و باید هنگام طراحی و ساخت اپ اندروید و iOS خیلی به آن دقت کنید.

هدف شما باید این باشد که کار مشتری را آسان کنید، یا او را در انجام کاری کمک کنید.
اگر محتوا و امکاناتی که ارائه میدهید ارزشمند باشد مشتری از اپ شما استفاده خواهد کرد، در غیر اینصورت برای حذف آن از گوشی خود تردید نخواهد کرد.

 

 

2. بدانید مشتریان اپ شما را چگونه دریافت میکنند:

آیا میدانید افراد از چه طریق اپ شما را دریافت میکنند؟
آیا آنها لینک دانلود اپ را از دوستانشان گرفته اند؟
QR کد حاوی لینک دانلود اپ را داخل مغازه یا شرکت تان دیده و اسکن کرده اند؟
آیا رتبه و تعداد دانلود بالایی در اپ استور اندروید یا اپل دارید؟

اینکه بدانید مشتریان چگونه از وجود اپلیکیشن شما مطلع میشوند و آن را دانلود میکنند ضروری است.
در غیر این صورت نمیتوانید برنامه ریزی درستی برای فعالیت های آینده خود داشته باشید.

3. آسان کردن حرکت و جابجایی درون اپ:

کاربران ایده و ذهنیتی درباره امکانات اپ شما و نحوه استفاده از آن ندارند.
آنها نمیدانند بخش ها و اطلاعات مورد نظرشان کجاست.
بنابراین، صفحه خانگی مهمترین قسمت اپ شماست که باید در آن، دکمه های بزرگ و مشخصی برای راهبری و ورود به قسمت ها و صفحات مختلف ایجاد کنید.

 

4. به درستی از رنگ ها استفاده کنید:

اپلیکیشن های زیادی را میبینیم که رنگ های بکار رفته در آن متناسب با لوگو و دیگر عناصر گرافیکی آن برند نیست.
هیچ چیز اشتباه تر از آن نیست که رنگبندی اپ شما ضعیف و بی ربط باشد. در آن صورت، افراد قطعا اپ شما را غیرحرفه ای میدانند.

 

5. استفاده از فونت مناسب:

تاثیرگذاری فونت در اپلیکیشن موبایل کمتر از وب سایت است.
ولی با اینحال، پیشنهاد میکنیم هنگام ساخت اپ اندروید و iOS از فونت های مختلف استفاده کنید و تاثیرات هر یک از آنها را ارزیابی نمایید.
در نهایت فونتی را انتخاب کنید که با فعالیت شما متناسب تر است و شخصیت شما را بهتر منعکس میکند.

 

6. طرح باید زیبا، متناسب، و هماهنگ باشد:

دکمه ها نباید خیلی بزرگ یا خیلی کوچک باشند. فونت ها باید با شخصیت و فعالیت شما تناسب داشته باشند.
از عکس های جدید و مرتبط با کارتان استفاده کنید.
خلاصه آنکه دائما به فکر بهینه سازی و ارتقاء اپ موبایل باشید و زیباسازی آن را در اولویت قرار دهید.

 

7. حتما از دکمه های «فراخوان برای اقدام» استفاده کنید:

شما قطعا از ساخت اپ اندروید و iOS هدفی دارید، و برای رسیدن به این هدف نیاز است که مخاطب شما اقدام مورد نظرتان را انجام دهد.
مثلا کالا یا خدمات شما را بخرد، عضو خبرنامه تان شود، یا فرمی را پر کند.
بنابراین، خیلی واضح و شفاف به مشتری بگویید چه کار کند. و آن را بوسیله دکمه های «فراخوان برای اقدام» بگویید.

 

8. نادیده نگرفتن تبلیغ و بازاریابی:

هدف از تبلیغ و بازاریابی رساندن پیام و جذب بیشتر مخاطب است.
برای این کار روش های متنوع و موثری وجود دارد؛ از ایمیل و QR کد گرفته تا بهینه سازی اپ استور.
مشتریان مهم و اصلی شما باید حتما اپلیکیشن شما را نصب کنند.
بنابراین، اگر وب سایت پربیننده ای دارید و یا افراد زیادی به محل کارتان مراجعه میکنند، میتوانید به بهترین شکل از آن برای تبلیغ اپ اندروید و iOS خود استفاده کنید.

 

9. کاربران را جذب و سپس درگیر کنید:

بسیاری از شرکت ها فراموش میکنند که بطور مستمر با مشتریانشان ارتباط و تعامل داشته باشند.
بنابراین، شما باید آنجایی که مخاطبانتان حضور دارند حتما حضور داشته باشید.
امروزه بسیاری از مخاطبان شما بوسیله موبایل های خود در شبکه های اجتماعی حضور پیدا میکنند.
اگر شما هم در شبکه های اجتماعی حضور فعالی داشته باشید میتوانید آنها را جذب کنید.
و سپس آنها را بدون اینکه لازم باشد دستگاه شان را تغییر دهند، با همان موبایل شان، به سوی اپلیکیشن تان هدایت کرده و با آنها ارتباط برقرار کنید.

 

10. حذف شاخ و برگ های اضافی:

ویژگی ها و طرح های گرافیکی اضافی را حذف کنید، زیرا اغلب اوقات به آنها نیازی نیست.
این بر روی زیبایی اپلیکیشن تان هم تاثیر بسزایی دارد. این روزها مشتریان در جستجوی سادگی و راحتی هستند.
بنابراین، هوشمندانه است که اپلیکیشن خود را بصورت ماهانه چک کنید و با حذف موارد اضافی آن را ساده تر کنید.

مطلب آخر:

برنامه زمانبندی مستمر و دقیقی برای ارزیابی دوره ای اپلیکیشن خود و بهینه سازی آن داشته باشید.
متاسفانه بسیاری از شرکت ها پس از ساخت اپلیکیشن موبایل دیگر آن را ارزیابی و به روز رسانی نمیکنند. اجازه ندهید این اتفاق برای شما هم بیفتد.

 

امیدوارم این مقاله “ساخت اپلیکیشن اندروید و iOS ”  به شما کمک کرده باشد. موفق باشید

به اشتراک بگذارید:


پیشنهاد

ما به شما